Sidebar
अथर्ववेद - काण्ड 1/ सूक्त 10/ मन्त्र 2
नम॑स्ते राजन्वरुणास्तु म॒न्यवे॒ विश्वं॒ ह्यु॑ग्र निचि॒केषि॑ द्रु॒ग्धम्। स॒हस्र॑म॒न्यान्प्र सु॑वामि सा॒कं श॒तं जी॑वाति श॒रद॒स्तवा॒यम् ॥
स्वर सहित पद पाठनम॑: । ते॒ । रा॒ज॒न् । व॒रु॒ण॒ । अ॒स्तु॒ । म॒न्यवे॑ । विश्व॑म् । हि । उ॒ग्र॒ । नि॒ऽचि॒केषि॑ । द्रु॒ग्धम् । स॒हस्र॑म् । अ॒न्यान् । प्र । सु॒वा॒मि॒ । सा॒कम् । श॒तम् । जी॒वा॒ति॒ । श॒रद॑: । तव॑ । अ॒यम् ॥
स्वर रहित मन्त्र
नमस्ते राजन्वरुणास्तु मन्यवे विश्वं ह्युग्र निचिकेषि द्रुग्धम्। सहस्रमन्यान्प्र सुवामि साकं शतं जीवाति शरदस्तवायम् ॥
स्वर रहित पद पाठनम: । ते । राजन् । वरुण । अस्तु । मन्यवे । विश्वम् । हि । उग्र । निऽचिकेषि । द्रुग्धम् । सहस्रम् । अन्यान् । प्र । सुवामि । साकम् । शतम् । जीवाति । शरद: । तव । अयम् ॥
अथर्ववेद - काण्ड » 1; सूक्त » 10; मन्त्र » 2
भाषार्थ -
(বরুণ রাজন্) হে বরুণ রাজন্ ! (তে) তোমার (মন্যবে) মন্যুর প্রতি (নমঃ অস্তু) প্রহ্বীভাব হোক, (হি) যতঃ (উগ্র) হে উগ্র ! (বিশ্বং দ্রুগ্ধম্) সব প্রকারের দ্রোহ ভাবকে (নিচিকেষি) তুমি জানো, (সহস্রম্ অন্যান্ সাকম্) অন্য সহস্র নমস্কারকে একসাথে (প্র সুবামি) আমি তোমার প্রতি প্রেরিত করি, যাতে (তব) তোমার (অয়ম্) এই উপাসক (শতম্ জীবাতি) শত বর্ষ পর্যন্ত জীবিত হয়/থাকে।
टिप्पणी -
[নমঃ=ণম প্রহ্বত্বে শব্দে চ (ভ্বাদিঃ)। প্রহ্বীভাব তথা নমস্কার শব্দ। অন্যান্= প্রহ্বীভাব থেকে ভিন্ন নমস্কার। নিচিকেষি= কি জ্ঞানে (জুহোত্যাদিঃ)। তে = তোমার এই উপাসক।]