Loading...

मन्त्र चुनें

  • यजुर्वेद का मुख्य पृष्ठ
  • यजुर्वेद - अध्याय 29/ मन्त्र 47
    ऋषिः - भारद्वाज ऋषिः देवता - धनुर्वेदाऽध्यापका देवताः छन्दः - विराट् जगती स्वरः - निषादः
    3

    ब्राह्म॑णासः॒ पित॑रः॒। सोम्या॑सः शि॒वे नो॒ द्यावा॑पृथि॒वीऽअ॑ने॒हसा॑।पू॒षा नः॑ पातु दुरि॒तादृ॑तावृधो॒ रक्षा॒ माकि॑र्नोऽअ॒घश॑ꣳसऽईशत॥४७॥

    स्वर सहित पद पाठ

    ब्रा॒ह्म॑णासः। पित॑रः। सोम्यासः॑। शि॒वेऽइति॑ शि॒वे। नः॒। द्यावा॑पृथि॒वीऽइति॒ द्यावा॑पृथि॒वी। अ॒ने॒हसा॑। पू॒षा। नः॒। पा॒तु॒। दु॒रि॒तादिति॑ दुःऽइ॒तात् ऋ॒ता॒वृ॒धः॒। ऋ॒त॒वृध॒ इत्यृ॑तऽवृधः। रक्ष॑। माकिः॑। न॒। अ॒घश॑ꣳस॒ इत्य॒घऽश॑ꣳसः। ई॒श॒त॒ ॥४७ ॥


    स्वर रहित मन्त्र

    ब्राह्मणासः पितरः सोम्यासः शिवे नो द्यावापृथिवीऽअनेहसा । पूषा नः पातु दुरितादृतावृधो रक्षा माकिर्ना अघशँस ईशत ॥


    स्वर रहित पद पाठ

    ब्राह्मणासः। पितरः। सोम्यासः। शिवेऽइति शिवे। नः। द्यावापृथिवीऽइति द्यावापृथिवी। अनेहसा। पूषा। नः। पातु। दुरितादिति दुःऽइतात् ऋतावृधः। ऋतवृध इत्यृतऽवृधः। रक्ष। माकिः। न। अघशꣳस इत्यघऽशꣳसः। ईशत॥४७॥

    यजुर्वेद - अध्याय » 29; मन्त्र » 47
    Acknowledgment

    पदार्थ -
    পদার্থঃ–হে মনুষ্যগণ! যে সব (সোম্যাসঃ) উত্তম আনন্দকারক গুণের যোগ্য (ঋতাবৃধঃ) সত্য বৃদ্ধিকারী (পিতরঃ) রক্ষক (ব্রাহ্মণাসঃ) বেদ ও ঈশ্বর জ্ঞাতা বিদ্বান্গণ (নঃ) আমাদের জন্য কল্যাণকারী এবং (অনেহসা) কারণরূপে অবিনাশী (দ্যাবাপৃথিবী) প্রকাশ পৃথিবী (শিবে) কল্যাণকারী হউক । (পূষা) পুষ্টিকারী পরমাত্মা (নঃ) আমাদেরকে (দুরিতাৎ) দুষ্ট অন্যায়ের আচরণ হইতে (পাতু) রক্ষা করুক যদ্দ্বারা (নঃ) আমাদের মারিতে (অঘশংসঃ) পাপের প্রশংসাকারী চোর (মাকিঃ) না (ঈশত) সক্ষম হয়, সেই সব বিদ্বান্ দিগের তুমি (রক্ষ) রক্ষা কর এবং চোরদিগকে বধ কর ॥ ৪৭ ॥

    भावार्थ - ভাবার্থঃ–হে মনুষ্যগণ! যে বিদ্বান্গণ তোমাকে ধর্মযুক্ত কর্ম্মে প্রবৃত্ত করিয়া দুষ্ট আচরণ হইতে পৃথক রাখেন, দুষ্টাচারীদের শক্তিকে নষ্ট এবং আমাদের পুষ্টি করেন তাহারা সর্বদা সৎকার করিবার যোগ্য ॥ ৪৭ ॥

    मन्त्र (बांग्ला) - ব্রাহ্ম॑ণাসঃ॒ পিত॑রঃ॒ । সোম্যা॑সঃ শি॒বে নো॒ দ্যাবা॑পৃথি॒বীऽঅ॑নে॒হসা॑ ।
    পূ॒ষা নঃ॑ পাতু দুরি॒তাদৃ॑তাবৃধো॒ রক্ষা॒ মাকি॑র্নোऽঅ॒ঘশ॑ꣳসऽঈশত ॥ ৪৭ ॥

    ऋषि | देवता | छन्द | स्वर - ব্রাহ্মণাস ইত্যস্য ভারদ্বাজ ঋষিঃ । ধনুর্বেদাऽধ্যাপকা দেবতাঃ । বিরাট্ জগতী ছন্দঃ । নিষাদঃ স্বরঃ ॥

    इस भाष्य को एडिट करें
    Top