Loading...

मन्त्र चुनें

  • यजुर्वेद का मुख्य पृष्ठ
  • यजुर्वेद - अध्याय 16/ मन्त्र 35
    ऋषिः - कुत्स ऋषिः देवता - रुद्रा देवताः छन्दः - स्वराडार्षी त्रिष्टुप् स्वरः - धैवतः
    5

    नमो॑ बि॒ल्मिने॑ च॒ कव॒चिने॑ च॒ नमो॑ व॒र्मिणे॑ च वरू॒थिने॑ च॒ नमः॑ श्रु॒ताय॑ च श्रुतसे॒नाय॑ च॒ नमो॑ दुन्दु॒भ्याय चाहन॒न्याय च॥३५॥

    स्वर सहित पद पाठ

    नमः॑। बि॒ल्मिने॑। च॒। क॒व॒चिने॑। च॒। नमः॑। व॒र्मिणे॑। च॒। व॒रू॒थिने॑। च॒। नमः॑। श्रु॒ताय॑। च॒। श्रु॒त॒से॒नायेति॑ श्रुतऽसे॒नाय॑। च॒। नमः॑। दु॒न्दु॒भ्या᳖य। च॒। आ॒ह॒न॒न्या᳖येत्याऽहन॒न्या᳖य। च॒ ॥३५ ॥


    स्वर रहित मन्त्र

    नमो बिल्मिने च कवचिने च नमो वर्मिणे च वरूथिने च नमः श्रुताय च श्रुतसेनाय च नमो दुन्दुभ्याय चाहनन्याय च नमो धृष्णवे ॥


    स्वर रहित पद पाठ

    नमः। बिल्मिने। च। कवचिने। च। नमः। वर्मिणे। च। वरूथिने। च। नमः। श्रुताय। च। श्रुतसेनायेति श्रुतऽसेनाय। च। नमः। दुन्दुभ्याय। च। आहनन्यायेत्याऽहनन्याय। च॥३५॥

    यजुर्वेद - अध्याय » 16; मन्त्र » 35
    Acknowledgment

    पदार्थ -
    পদার্থঃ–হে রাজন এবং প্রজার অধ্যক্ষ পুরুষগণ! আপনারা (বিল্মিনে) প্রশংসিত ধারণ বা পোষণ (চ) এবং (কবচিনে) শরীরের রক্ষক কবচকে ধারণ (চ) তথা তাহাদের সহকারী দিগের (নমঃ) সৎকার করিবেন । (বর্মিণে) শরীর রক্ষার বহু সাধনযুক্ত (চ) এবং (বরূথিনে) প্রশংসিত গৃহযুক্ত (চ) তথা গৃহাদির রক্ষককে (নমঃ) অন্নাদি দিবেন (শ্রুতায়) শুভ গুণে প্রখ্যাত (চ) এবং (শ্রুতসেনায়) প্রখ্যাত সেনাযুক্ত (চ) তথা সেনাদের (নমঃ) সৎকার (চ) এবং (দুন্দুভায়) বাদ্য বাজাইতে চতুর বাদক (চ) তথা (আহনন্যায়) বীরদিগকে যুদ্ধে উৎসাহ বৃদ্ধি করিবার বাদ্য বাজাইতে কুশল পুরুষের (নমঃ) সৎকার করিবেন যাহাতে আপনাদের পরাজয় কখনও না হয় ॥ ৩৫ ॥

    भावार्थ - ভাবার্থ–রাজা ও প্রজার পুরুষদিগের উচিত যে, যোদ্ধা লোকদিগের সকল প্রকার রক্ষা, সকলের সুখদায়ী গৃহ, পান-ভোজনের উপযুক্ত পদার্থ, প্রশংসিত পুরুষদিগের সঙ্গ এবং অত্যুত্তম বাদ্যাদি দিয়া স্বীয় অভীষ্ট কার্য্যকে সিদ্ধ করুক ॥ ৩৫ ॥

    मन्त्र (बांग्ला) - নমো॑ বি॒ল্মিনে॑ চ॒ কব॒চিনে॑ চ॒ নমো॑ ব॒র্মিণে॑ চ বরূ॒থিনে॑ চ॒ নমঃ॑ শ্রু॒তায়॑ চ শ্রুতসে॒নায়॑ চ॒ নমো॑ দুন্দু॒ভ্যা᳖য় চাহন॒ন্যা᳖য় চ ॥ ৩৫ ॥

    ऋषि | देवता | छन्द | स्वर - নমো বিল্মিন ইত্যস্য কুৎস ঋষিঃ । রুদ্রা দেবতাঃ । স্বরাডার্ষী ত্রিষ্টুপ্ ছন্দঃ ।
    ধৈবতঃ স্বরঃ ॥

    इस भाष्य को एडिट करें
    Top